تعریف استرس

مدیریت استرس

استرس چیست‌‌؟

 

 

استرس یک واکنش طبیعی فیزیکی و روانی در مقابل شرایط زندگی ست. مقدار کمی از استرس می تواند مفید باشد! در واقع به شما انگیزه می دهد تا عملکرد بهتری داشته باشید.

اما چالش های متعدد در زندگی مانند ماندن در ترافیک، مواجه شدن با اتمام مهلت برای پرداخت قرض ها، شنیدن مدام اخبار هولناک، و خیلی چیزهای دیگر می تواند تحمل شما را برای کنترل و مدیریت استرس از بین ببرد.

 

زمانی که مغز شما سیگنال تهدیدی دریافت می‌کند، به بدن شما دستور می‌دهد تا برخی هورمونها را ترشح کند تا ضربان قلب و فشار خون شما را بالا ببرد. در اصطلاح علمی به این واکنش واکنش جنگ و گریز گفته می‌شود.

واکنش جنگ و گریز‌ به شما قدرت می‌دهد تا با تهدید مقابله کنید‌.

وقتی که تهدید از بین رفت، بدن شما باید به حالت طبیعی و ریلکس خودش بازگردد. مشکل از اینجا شروع می‌شود که درگیری‌های بی پایان زندگی مدرن باعث می‌شود که سیگنال‌های مغز فرد به ندرت خاموش شوند.

تکنیک‌های مدیریت استرس ما، گزینه هایی برای شما فراهم می کنند که سیستم هشدار مغزتان را مجددا بازسازی کنید. آنها می‌توانند کمک کنند تا ذهن و بدنتان منعطف شود. بدون آنها، بدن شما ممکن است همیشه در تهدید باشد. با گذشت زمان، استرس مزمن می‌تواند به مشکلات سلامتی جدی ای ختم شود.

 

منتظر نمانید که استرس سلامتی، روابط یا کیفیت زندگی شما را تحت تاثیر قرار دهد. از همین الان شروع به یادگیری و تمرین تکنیک های مدیریت استرس کنید.

 

در این قسمت از سایت هزارسرو‌‌، به آموزش‌ تکنیک‌های موثر مدیریت استرس خواهیم پرداخت.

اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید

لطفا ایمیلتون رو وارد کنید
دانلود فایل